Rowerowe przejażdki

Dziś  postanowiłam podzielić się moją rowerową przejażdżką którą odbiłam 4 lub 5 tygodnii temu.
W pierwszej chwili nie miałam pomysłu gdzie pojechać, ale potem korzystając z map google moj cel się wyklarował.



Pierwszym przystankiem był pomnik poświęcony pamięci powstańców z 1863 r. oraz żołnierzom z 1920 r. i 1939 r. Kiedyś schowany w zaciszu lasu, teraz tuż obok powstającej trasy. Można tu dojść piechotą, dojechać rowerem lub samochodem.





Dalej było trudniej. Uparłam się aby znaleźć Schron broni maszynowej z 1915r. Jadąc od nowo powstającej  trasy wjechałam na teren przyległy do Mazowieckiego Centrum Neurorehabilitacji, kiedy kręciłam się po okolicy wyszedł do mnie miły starszy pan i wskazał drogę do tego co z bunkra zostało czyli dosłownie jednej płyty.





W ty miejscu niestety nie zorientowałam się, że zaraz po sąsiedzku znajduje się zabytkowy dworek Marii Rodziewiczówny, autorki książek, w tym "Dewajtis" i Lato leśnych ludzi". Z pewnością kiedyś tam dojadę.

Następnym punktem mojej wędrówki był niedawno odnowiony Schron obserwacyjny z 1915 r. Można go nie tylko swobodnie zwiedzać - uwaga na szkło w środku - , ale obok stoi również duża i kolorowa tablica informacyjna. Schron należy do szlaku fortyfikacji przedmiescia Warszawa 1915 - 1944.





A tutaj zostawiam na koniec kilka zdjęć natury zrobionych w trakcie tej wycieczki.













Zapytaniu
do dnia
18
czerwca
2020r
.
do
godziny
14
.00
Zapytaniu
do dnia
18
czerwca
2020r
.
do
godziny
14
.00
 

Komentarze